Академиялық Саясат Тарау 2 (ЖООКББФ)
Академиялық адалдықты сақтау ережелері
Кәсіби білім берудің қазіргі таңдағы басты ерекшелігі – болашақ маманның шығармашылық әлеуетін жан-жақты ашу қажеттілігіне әлеуметтік өмірдің өзіне қойылатын талаптардың, сонымен қатар, мақсаттын жүзеге асыру жолындағы әлеуметтік және нақты мәселелерді шешудегі жауапкершіліктің артуы.
Білім беру саласындағы интеграциялық үдерістердің дамуы ішкі және халықаралық еңбек нарығында бәсекеге қабілетті мамандарды дайындау сапасына жаңа талаптар қояды. Осының нәтижесінде жоғары оқу орнында оқудың сапалық сипаттамасы, игерілген құзыреттердің өзектілігі, басқаша айтқанда, түлектің бәсекеге қабілеттілігі алдыңғы орынға шығады.
Абылай хан атындағы ҚазХҚ және ӘТУ – көпсалалы оқу орны ретінде Қазақстандық жоғары оқу орындарында мойындалған, шет тілдері мен халықаралық гуманитарлық кадрларды дайындауға маманданған, жетпіс жылдық тарихы бар және сол тарихын өз түлектеріне жеткізіп, сабақтастық жолын жалғаған білім ордасы. Сондықтан университет ғылым мен білімнің, мәдениеттің және мемлекеттің қоғамдық-саяси өмірінің дамуына лайықты үлес қосқан ғалымдарын, оқытушыларын және студенттерін мақтан етеді.
Бүгінде университетте 5500 мыңға жуық адам білім алуда. Студенттердің білім, білік және дағдыларына қойылатын талаптар деңгейін жоғары білікті профессорлық-оқытушылық құрам қамтамасыз етеді. Оның ішінде 8 академик, 59 ғылым докторы, сонымен қатар, 9 PhD докторы, 159 ғылым кандидаттары бар.
Университетте жоғары кәсіптік білімі бар кадрларды даярлау мазмұны мен оқу мерзімі бойынша әртүрлі білім беру және кәсіптік бағдарламалар бойынша жүзеге асырылады:
Университетте 5 факультет бар:
Жоғары кәсіптік білім беру бағдарламаларының мазмұны мемлекеттік жалпы білім беру стандарттарымен белгіленеді және ЖОО әзірлеген оқу жоспарлары мен бағдарламалары арқылы іске асырылады.
Соған орай, оқу жоспарларында студенттердің кәсіби өсуін, олардың шығармашылық белсенділігін арттыру мақсатында ынталандыратын факторлардың бірі ретінде өзіндік жұмыс айтарлықтай маңызды рөлге ие. Сонымен қатар, оқытудың барлық бағыттары мен мамандықтары бойынша оқу жоспарлары аудиториялық сабақтардың міндетті санын алдын ала қарастырады.
Ал пәндік оқу бағдарламасына сай оқу жоспарлары мен қажетті оқу-әдістемелік әдебиеттер толықтай қамтамасыз етілген. Оқу-тәрбие процесін оқу-әдістемелік тұрғыдан қамтамасыз ету үшін оқулықтар, әдістемелік кешендер, оқу-әдістемелік әзірлемелер – студенттердің өз бетінше жемісті іс-әрекеті үшін барынша қолайлы жағдай жасауға бағытталған.
Оқу процесінде оқытудың озық формалары мен заманауи технологиялары сынақтан өткізіліп, оның сапасы мен тиімділігіне әсер етеді. Атап айтқанда, ақпараттық технологиялар, соның ішінде, қашықтықтан оқыту технологиялары, белсенді оқыту әдістері, балдық-рейтингтік қарқынды модульді оқыту технологиясы, тест әдістері мен мамандарды даярлау сапасын бағалау құралдары.
Оқу процесі қажетті материалдық-техникалық базамен жабдықталған. Компьютерлік паркте – 705 компьютер, 8 сервер бар. Бірыңғай ақпараттық интранет, оқу ғимараттарындағы ашық терминалдар жүйесі, бірыңғай электронды кітапхана жүйесі де жұмыс жасайды. Оқу үрдісін сүйемелдейтін қажетті құрал-жабдықтармен жабдықталған лингафондық зертханалар, компьютерлік сыныптар, аудиториялар, акт және мәжіліс залдарының болуы студенттердің кәсіби құзыреттіліктерін дамытуға, шығармашылық қабілеттерін жүзеге асыруға оң ықпал етеді.
Спорт әуесқойлары үшін 7 залды қамтитын спорт кешені бар. 15 спорттық секция оқу процесін барынша қызықты етеді.
Университет студенттерге сапалы білім алу үшін ғана емес, сонымен қатар, студенттердің кәсіби және мәдени-адамгершілік өзін-өзі дамыту мүмкіндіктері мен болашағына саналы жауапты көзқарасын дамыту үшін барлық жағдайды жасаған.
Білім туралы құжаттардың түрлері:
Бакалавр дәрежесі мен жоғары білім туралы дипломдарда - BD сериясы мен он бір таңбалы нөмірлері бар;
Магистр дәрежесі берілген дипломда - МD және он бір таңбалы сандар бар;
Жоба атауы |
Халықаралық бизнес тенденциялары |
Мемлекеттік тіркеу нөмірі |
№ 0123РКИ0165 |
Іске асырудың басталу күні |
2023 |
Іске асырудың аяқталу күні |
2028 |
Тапсырыс беруші |
Абылай хан атындағы ҚХҚжӘТУ |
Жоба жетекшісі |
э.ғ.к., PhD, профессор Сариева |
Орындалған жұмыстың сипаттамасы
Өзектілігі: |
Ғылыми-техникалық проблеманың қазіргі жай-күйі Қазақстанның орнықты экономикалық дамуының стратегиялық факторы ретінде қазіргі заманғы кәсіпкерлікті қалыптастыру қажеттілігімен өзектендірілді. Бұл ретте ЖІӨ-нің өсуін, жұмыспен қамтуды және әлеуметтік мәселелерді шешуді қамтамасыз ететін шағын және орта кәсіпорындардың (ШОБ) дамуы шешуші рөл атқарады. Әлемдік экономикаға ықпалдасу үшін Қазақстан ресурстар мен әлеуеттегі артықшылықтарға сүйене отырып, өз тауашасын айқындауы қажет. Алайда, шикізат секторына жоғары тәуелділік әзірге нашар дамыған өндірістік кәсіпкерлікті дамытуға көшуді талап етеді. Сонымен қатар, кәсіпкерлік сауаттылық және заңнаманың жиі өзгеруіне байланысты күрделілік мәселелері өткір тұр, бұл бизнесті дамытуды қиындатады. Бұл проблемалар елдің әлемдік нарықтардағы бәсекеге қабілеттілігін нығайту үшін шешуді талап етеді. |
Зерттеудің мақсаты |
әлемдік экономиканың қазіргі заманғы үрдістерін негізге ала отырып, Қазақстанның әлемдік экономика мен әлемдік нарықта тең құқылы серіктес болуы үшін макро және мега деңгейде кәсіпкерлікті дамытуды ынталандыратын құралдарды пайдалану бойынша ұсыныстар әзірлеу. |
Күтілетін зерттеу нәтижелері |
- шетелдік білім беру платформаларымен және бизнес-құрылымдармен әріптестік байланыстар географиясын нығайту және кеңейту (білім беру бағдарламаларының мазмұнын толықтыру, кәсіпкерлік бойынша тәжірибе алмасу) - ғылыми жоба нәтижелерін кафедраның ПОҚ академиялық зерттеулері мен ғылыми жарияланымдарында Қазақстанда және шетелде пайдалану -студенттік бизнес-жобалар мен стартаптарды әзірлеуге жәрдемдесу, кейіннен халықаралық және отандық стартап-жобалар конкурстарын гранттық қаржыландыруға өтінімдер беру -университеттің кәсіпкерлердің түрлі нысаналы топтарымен: жас кәсіпкерлермен, әйел кәсіпкерлермен, ісін жаңа бастаған кәсіпкерлермен қарым-қатынас жасау тәсілдерін дамыту және нығайту; шеберлік сыныптары, семинарлар - кәсіпкерлік құзыреттерді қалыптастыратын оқу модульдерін табысты меңгерген студенттерге "Даму" кәсіпкерлікті дамыту қорынан (КДҚ) немесе "Атамекен" Ұлттық Кәсіпкерлер палатасынан (ҰКП) сертификаттар беру - инфрақұрылымды қалыптастырудың халықаралық тәжірибесін пайдалана отырып, университеттік бизнес-инкубаторларды ұйымдастыру, тауарлар мен қызметтер өндіру саласындағы кәсіпкерлікті қолдау жөніндегі жобаны әзірлеу. - халықаралық білім беру платформаларымен және онлайн ресурстармен ынтымақтастық арқылы жобаның қолданбалы нәтижелерін пайдалана отырып, оқу процесін коммерцияландыру. -Халықаралық бизнес тәжірибесіне сүйене отырып, Қазақстан экономикасын реформалау үшін кәсіпкерліктің тұжырымдамалық модификацияланған моделін (бизнес-тренажер) әзірлеу |
Іске асыру: |
1. Бірінші «Әріптестік байланыстар географиясын нығайту және кеңейту». - 13 жылғы 24- 2023 қараша аралығында философия докторы, халықаралық коммуникация саласындағы сарапшы, BBA халықаралық бағдарламасының, Таиланд Корольдігінің Валайлак Университетінің Халықаралық колледжінің президенті Васин ПРАДИЦИЛП 4 курс студенттері үшін «Цифрландыру дәуіріндегі кәсіпкерлік» тақырыбында дәріс курсын өткізді. Бағдарлама аяқталғаннан кейін үздік студенттерге профессор қол қойған ВАЛАЙЛАК Университетінің сертификаттары берілді; - 2023 жылғы 15 желтоқсанда Ердос Әлібектің сарапшысы Payda.me ФИНТЕКС АИТИ жобасының негізін қалаушы «Банк шағын және орта бизнесті қолдаудың цифрлық шешімдерін дамытуға арналған платформа ретінде» тақырыбында дәріс өткізді; - 22 қаңтарда MobyDevAcademy компаниясының негізін қалаушылар О.Н.Ахметов пен А.К.Ахметова «Бизнестегі ақпараттық технологиялар» тақырыбында тренинг өткізді; - 25 жылғы 2024 қаңтар «ALIYA HOME» компаниясының негізін қалаушы Әлия Әзірбаева «Өз ісін құру» тақырыбында шеберлік сыныбын өткізді; - 29 қаңтар 2024ж. «Делойт» ЖШС-нің аудиторлық науқанынан сарапшы-аудитор Төлегенова Анель «Ішкі аудит дегеніміз не және ол не үшін қажет?» деген тақырыпта телекөпір өткізді; - 2024 жылғы 11 сәуірде «KazTransCargo» ЖШС бас директоры Б.С.Омаров «Жүктерді жөнелту: логистиканы басқаруды жоспарлауды оңтайландыру» тақырыбында тренинг өткізді; - 18 жылғы 2024 сәуірде "Еуразиялық банк" АҚ басқарушы директоры, бас комплаенс-бақылаушысы М.Т. Әбдіқадырова "Банк саласындағы басқару және бақылау жүйесі. Комплаенс-қызмет және сыбайлас жемқорлық пен алаяқтыққа қарсы іс-қимыл " - 28.11.2024 жылдың спикерлері, стартаптардың бизнес періштелері Әсет Қабылов, Тимур Мұхтарқанов, Шейхислам «Бизнестің сандық технологиясы: тәжірибелер мен кедергілер» тақырыбында шеберлік сыныбын өткізді -19.12.2024 Банкті цифрландыру департаментінің басшысы Ермек Жусанмен «Банктерді сандық дамыту және финтех индустриясы» тақырыбында онлайн дәріс өткізілді - 29 қаңтар 2024ж. «Делойт» ЖШС-нің аудиторлық науқанынан сарапшы-аудитор Төлегенова Анель «Ішкі аудит дегеніміз не және ол не үшін қажет?» деген тақырыпта телекөпір өткізді; - 2024 жылғы 11 сәуірде «KazTransCargo» ЖШС бас директоры Б.С.Омаров «Жүктерді жөнелту: логистиканы басқаруды жоспарлауды оңтайландыру» тақырыбында тренинг өткізді; - 18 жылғы 2024 сәуірде "Еуразиялық банк" АҚ басқарушы директоры, бас комплаенс-бақылаушысы М.Т. Әбдіқадырова "Банк саласындағы басқару және бақылау жүйесі. Комплаенс-қызмет және сыбайлас жемқорлық пен алаяқтыққа қарсы іс-қимыл " - 28.11.2024 жылдың спикерлері, стартаптардың бизнес періштелері Әсет Қабылов, Тимур Мұхтарқанов, Шейхислам «Стартаптар: идеядан инвестициялауға дейінгі жол» тақырыбында шеберлік сыныбын өткізді - 19.12.2024 Банкті цифрландыру департаментінің басшысы Ермек Жусанмен «Банктерді сандық дамыту және финтех индустриясы» тақырыбында онлайн дәріс өткізілді 2. «Жоба нәтижелерін ПОҚ-ның академиялық зерттеулері мен ғылыми жарияланымдарында пайдалану» екінші ОР-ға сәйкес - Ағылшын тілінде Applied economics and business analytics оқу құралын басып шығару Қашқымбаева К.Б. Отыбай Е.Б. (Қолданбалы экономика және бизнес-аналитика) - Қазақ тілінде оқулық шығару Бухгалтерлік есеп: тарихы, негіздері, теориясы (Бухгалтерлік есеп: тарих, негіздер, теория) Құдайбергенов Н.А. оқырмандар үшін: ЖОО оқушылары мен кәсіпкерлер. - «Бизнестің экономикалық талдауы» оқу құралын басып шығару, Ж.И. Сариева, Д.А. Құнанбаева («Экономикалық талдау» курсы бойынша) - Сақтандыру: Оқу құралы/Арзаева М.Ж. - Алматы, «LEM» баспасы, 2024 -100 б. - Ә.А. Ақпарованың мақаласын жариялау «DOGMA» халықаралық ғылыми-қоғамдық журналында бизнестің басқару міндеттерін шешудегі компанияның қаржылық қызметін талдау. - Ә.А. Акпарованың «Exploring the Management Perspective in the Formation of Digital Hub» (Цифрлық хабты қалыптастыру кезінде басқару перспективасын зерделеу) мақаласын жариялау Eurasian Journal of Economic and - Ж.Сариеваның шетелдік журналында мақала жариялау, А.А. Жақыпова, Е.Б. Отынбай Factors of consumer behavior in the market cosmetic.- «Sciences of Europe» ғылыми журналы, «Экономика ғылымдары» сериясы. - Чехия. - № 141 (141) 2024 ж. - ПОҚ басшылығымен мақала жариялау: Абджалов Д.С. Қазақстан энергетикасының даму проблемасы: «Интернаука» № 17 (344) ғылыми журналында. - Мәскеу: «Интернаука» баспасы -2024 (Кәсіби жетекші) Сариева Ж.И.). Сондай-ақ, «Халықаралық бизнес» және «Банк ісі» атты екі оқу құралы және жоба тақырыбы бойынша бірнеше мақала басып шығаруға дайындалды. 3. Үшінші «Студенттік бизнес-жобалар мен стартаптарды әзірлеуге жәрдемдесу» РҚ сәйкес - Нархоз университетінің 4 курс студенттері С.Әбджалов және К.Амангелдиева ғылыми жобалар конкурсына дайындалды. |
Жобаның атауы (қазақ тілінде) |
Маркетингтің цифрлық трансформациясы |
Мемлекеттік тіркеу нөмірі |
0124РКД0159 |
Іске асырудың басталу күні: |
2024 |
Іске асырудың аяқталу күні: |
2027 |
Жоба жетекшісі: |
Кішібекова Ғ.К., э.ғ.к., доцент |
Орындалатын жұмыстың сипаттамасы
Зерттеудің мақсаты: |
Бұл ғылыми зерттеудің мақсаты маркетингті цифрлық трансформациялау технологияларының озық тәжірибесін зерттеу және оны студенттерге арналған практикумды, кейстерді әзірлеу және шығару, маркетингті цифрлық трансформациялау саласында мамандар даярлау үшін академиялық курсты әзірлеу арқылы одан әрі енгізу болып табылады. |
Зерттеу объектілері: |
Зерттеу объектісі маркетингті цифрлық трансформациялау технологияларын осы салада мамандар даярлау арқылы енгізу тұрғысынан пайдаланудың құралдары, әдістері және әлемдік тәжірибесі болып табылады. |
Қолдану салалары: |
Құзыреттілік тәсіл шеңберінде оқыту деңгейін бағалау міндеттерін шешу үшін жоғары білім беру саласы. |
Күтілетін нәтижелер: |
Күтілетін нәтижелер. Жобаны іске асыру шеңберінде кафедра білім беру бағдарламаларын неғұрлым тиімді ілгерілету және студенттердің қатысуын арттыру үшін заманауи құралдар мен әдістерді алады. |
Жоба атауы |
Халықаралық тәжірибе негізінде инклюзивті (қолжетімді) туризмді ұйымдастыру мен басқарудың ғылыми-әдістемелік негіздерін құру |
Мемлекеттік тіркеу нөмірі |
0125РКИ0002 |
Іске асырудың басталу күні |
2024 |
Іске асырудың аяқталу күні |
2027 |
Тапсырыс беруші |
ТОО «Qazaq eli travel» |
Жоба жетекшісі |
ф.ғ.к.,профессор Айтбаева Г.Д. |
Орындалған жұмыстың сипаттамасы
Зерттеудің мақсаты |
Шет елдерде қолжетімді туризмді ұйымдастыру және басқару технологияларының озық тәжірибесін зерттеу және қолжетімді туризм менеджерлерін даярлау үшін академиялық курс, оқу және әдістемелік құралдарын әзірлеп, оны оқу процесіне енгізу |
Күтілетін зерттеу нәтижелері |
- Қолжетімді туризм менеджерінің құзыреттілік моделі; - Оқу курсын әзірлеуге арналған жоба бойынша кейстер жинағы; - «Қолжетімді туризм» пәндерінің оқу-әдістемелік кешені; - «Қолжетімді туризм» оқу құралы. |
Зерттеу нәтижелері – 2024 жыл |
- Қазақстан Республикасындағы қолжетімді туристік нарықтың ағымдағы жағдайына талдау жүргізілді; - 4 ғылыми мақала жарияланды. |
Жоба атауы |
«Дискурсивті-коммуникативтік тәсіл негізінде кәсіби-коммуникативтік құзыреттілікті қалыптастыру» |
Мемлекеттік тіркеу нөмірі |
0124РКИ0252 |
Іске асырудың басталу күні |
2024 |
Іске асырудың аяқталу күні |
2027 |
Тапсырыс беруші |
|
Жоба жетекшісі |
PhD, ассоц. проф. Искакова Н.С. |
Орындалған жұмыстың сипаттамасы
Зерттеудің мақсаты |
Жобаның мақсаты – «6В01701 – Екі шет тілі мұғалімі» ОБ студенттерінің кәсіби коммуникативтік құзыреттілігін дамыту үдерісінде дискурсивті-коммуникативтік тәсілдің тиімділігін негіздеу және оқу-әдістемелік жаттығулар кешенін кәсіби коммуникация контексінде әзірлеу. |
Күтілетін зерттеу нәтижелері |
-тілдерді оқытудың бейімделген ұлттық деңгейлік моделіне сәйкес кәсіби-коммуникативтік құзыреттіліктің қалыптасу дәрежесін бағалау дескрипторларын әзірлеу және бекіту (С 1); -кәсіби қарым-қатынас контекстінде жаттығулар жиынтығын әзірлеу және құру; - КБШТ пәні бойынша 3-ші оқу жылы студенттерінің оқу процесіне жинақты сынақтан өткізу және енгізу; - -университеттің және басқа да жоғары оқу орындарының профессорлық-оқытушылық құрамына тренинг өткізу. |
Зерттеу нәтижелері – 2024 жыл |
- жобаның теориялық және әдістемелік негіздері анықталды - оқулық мазмұнының пәндік-процессуалдық аспектілері бойынша материалдар жинақталып, тақырыптар әзірленді. |
Жоба атауы: |
Медиасауаттылықты синхронды аудармашыны даярлау курсына интеграциялау
|
Мемлекеттік тіркеу нөмірі: |
0124РКИ0228 |
Іске асырудың басталу күні: |
2024 |
Іске асырудың аяқталу күні: |
2027 |
Тапсырыс беруші:
|
Абылай хан атындағы ҚХҚӘТУ |
Жоба жетекшісі:
|
Алдабергенова Айым Алдабергеновна |
Зерттеудің өзектілігі |
Зерттеудің өзектілігі цифрлық технологиялардың қарқынды дамуына, ақпараттық ағындардың жаһандануына және мультимодальды материалдар көлемінің ұлғаюына байланысты, синхронды аудармашылардан тілдік дайындықтың жоғары деңгейін ғана емес, сонымен қатар әртүрлі медиа арналар арқылы ұсынылған ақпаратты сыни тұрғыдан қабылдау және түсіндіру қабілетін талап ететіндігімен анықталады. Заманауи сын-қатерлер жағдайында цифрлық шынайылықта тиімді жұмыс істей алатын жоғары білікті аудармашыларды даярлау мәселесі ерекше маңызға ие болады.
|
Зерттеудің мақсаты |
Зерттеудің мақсаты – синхронды аударманың кәсіби дағдыларын оқыту үдерісіне медиа сауаттылықты енгізу. |
Қолдану саласы: |
аударматану, лингвистика, мәдениетаралық коммуникация, лингвомәдениеттану, цифрлық онлайн платформалар. |
Күтілетін нәтижелер:
|
- ауызша аударма бойынша оқу үдерісінде синхронды аудармаға арналған цифрлық платформаларды дұрыс пайдалануға бағытталған медиасауаттылық бойынша «АКТ-ны пайдалана отырып қашықтан синхронды аударма жасау тәжірибесі» модулін әзірлеу – өз кезегінде заманауи аударма ісін оқытудың маңызды қадамы болып табылады; - аудармашыларға арналған оқу құралын (кейстер мен тапсырмалар) әзірлеу; - жобаның нәтижелерін академиялық зерттеулерде және кафедраның профессорлық-оқытушылық құрамының Қазақстандағы және шетелдегі ғылыми жарияланымдарында пайдалану; - білім алушылардың цифрлық құралдарды синхронды аударма үдерісінде қолдануына байланысты жаңа әдістер мен тәжірибелерді үйренуге, олардың тиімділігі мен кәсіби өсуін жақсартуға мүмкіндік беретін онлайн курсты әзірлеу. |
Жоба атауы |
Қытай және қазақ бизнес-дискурсының әлеуметтік-когнитивтік және прагматикалық аспектілерінде дамуы |
Мемлекеттік тіркеу нөмірі |
0124РКИ0321 |
Іске асырудың басталу күні |
01.03.2024 |
Іске асырудың аяқталу күні |
31.12.2024 |
Тапсырыс беруші |
«Азиялық Газқұбыры» ЖШС |
Жоба жетекшісі |
ф.ғ.к., профессор Калибекулы Т. |
Орындалған жұмыстың сипаттамасы
Зерттеудің мақсаты |
Қытай және қазақ тілдеріндегі бизнес-дискурстың жасалу ерекшеліктерін айқындау, қытай тіліндегі бизнес-дискурста қолданылатын тілдік бірліктердің қолданылу ерекшеліктері мен қазақ тіліне аударылу жолдарын көрсету |
Күтілетін зерттеу нәтижелері |
- екі елдегі бизнес-дискурстың қалыптасуы мен дамуына әсер ететін мәдени және тілдік айырмашылықтарға салыстырмалы талдау жасау; - қытай тілі бизнес-дискурсындағы тілдік бірліктердің (сөз, сөз тіркесі және фразеологизмдер) қолданылу ерекшеліктерін анықтау; - қытайдағы іскерлік қарым қатынасқа тән ең көп қоданылатын грамматикалық және лексикалық бірліктерге сипаттама жасау; - қытай тіліндегі тілдік бірліктерді қазақ тіліне аударудың тиімді тәсілдерін ұсыну; - қытай және қазақстандық бизнес дискурспен жұмыс істейтін кәсіпкерлер мен аудармашылар үшін практикалық ұсыныстар әзірлеу. |
Зерттеу нәтижелері |
Зерттеу нәтижелері бойынша жарияланымдар: 1) Scopus базасындағы процентилі 50-ден кем емес журналда 1 мақала жарияланды (Linguocultural aspect of phraseological units (Guanyongyu) in modern Chinese language// Global Chinese, vol. 10, no. 2, 2024, pp. 155-173. https://doi.org/10.1515/glochi-2024-0016 (Негізгі авторы: M.Sabirova. Қосақы авторлары: T.Kalibekuly, R.Jeldybayeva); 2) «Бизнес қытай тілі» атты оқу құралы жазылды; 3) Ғылым және жоғары білім саласындағы сапаны қамтамасыз ету комитеті ұсынған ғылыми басылымда 2 мақала жарияланды; 4) Қазақстандық ғылым журналда 2 ғылыми мақала жарық көрді; 5) Шетелде өткізілген халықаралық конференцияда 2 ғылыми мақала жарияланды; 6) Қазақстанда өткізілгенн халықаралық конференцияда 2 ғылыми мақала жарияланды; 7) «Қытайдағы қазақтар қоныстанған елді мекен атауларының анықтамалығы» және «Шыңжаңдағы елді мекен атауларының қытайша-қазақша-ағылшынша сөздігі/The Chinese-Kazakh-English Dictionary of Xinjiang Settlements’ Names» атты анықтамалық пен сөздіктің электронды нұсқасы жарық көрді; 8) 4 авторлық құқық алынды. |
Жобаның атауы (қазақ тілінде) |
Мәтіндерді лингвистикалық өңдеуге арналған компьютерлік технологияларды қолдану |
Жобаның түрі: |
Бастамашылық жоба |
Іске асырудың басталу күні: |
2024 |
Іске асырудың аяқталу күні: |
2027 |
Тапсырыс беруші: |
Абылай хан атындағы ҚазХҚжӘТУ |
Жоба жетекшісі: |
Карпенко Т.Е., филология ғылымдарының кандидаты, доцент |
Орындалатын жұмыстың сипаттамасы
Зерттеудің мақсаты: |
• Үлкен көлемдегі мәтіндерді лингвистикалық зерттеулерде компьютерлік технологияларды қолдану. • Python технологияларын пайдаланып табиғи тілдерді өңдеу (NLP) үшін алгоритмдер мен әдістерді әзірлеу және қолдану. • Лингвист студенттеріне арналған оқу процесінде компьютерлік лингвистиканы енгізу. • Гуманитарлық және филологиялық міндеттерге сәйкес мәтіндер деректерін талдауда компьютерлік технологиялар мен бағдарламалау тілдерін қолдану перспективаларын анықтау. |
Зерттеу объектілері: |
• Python негізінде табиғи тілді өңдеуге (NLP) арналған компьютерлік әдістер мен алгоритмдер. • «Кәсіби қызметті цифрландыру» пәні бойынша оқу процесіне компьютерлік технологияларды енгізу. • Лингвостилистикалық және лингвистикалық-аударма зерттеулерінде үлкен көлемдегі мәтіндерді автоматтандырылған талдау. |
Қолдану салалары: |
• «Аударма ісі», «Шетел филологиясы» білім беру бағдарламалары. |
Зерттеу нәтижелері: |
• Жоба теориясы бойынша аналитикалық реферат. • «Цифрландыру» пәні аясында компьютерлік лингвистика бойынша оқу модульдері мен силлабустары (ОӘК) әзірленді. Оларды бакалавриаттың келесі білім беру бағдарламаларына енгізу: ШФ (еуропалық және шығыс тілдері), АІ (еуропалық, романдық, шығыс тілдері); Moodle платформасында орналастыру. • Жобаның нәтижелерін оқу процесіне енгізу («Кәсіби қызметті цифрландыру» пәні бойынша 2023–2024, 2024–2025 оқу жылдары) ПиФ және ФВ факультеттерінде. • Жобаның профилі бойынша 2 студенттік байқау өткізілді (08.12.2023, 05.12.2024), АІ және ШФ білім беру бағдарламалары бойынша. Сілтеме. • Ғылыми-зерттеу жұмыстары (ҒЗЖ): студенттік жобалар мен жарияланымдарды қолдау (конференцияға қатысу және 3 студенттік мақала жариялау). • ҚР және халықаралық конференциялар мен журналдарда 10 ғылыми мақала жариялау. • Біліктілікті арттыру, жоба профилі бойынша қатысушыларды сертификаттау (8). |
Күтілетін нәтижелер: |
• Лингвистика мамандығының студенттеріне арналған компьютерлік лингвистика бойынша оқу құралы. • ҚР КОКСОН МНВО және халықаралық конференциялар мен журналдарда ғылыми мақалалар жариялау. |